Friday 20 April 2012

besday abang

meraikan hari lahir suami yg tersayang..alhamdulillah,semua mengikut perancangan.walaupun budget kecik2 jer.tp yg seronoknyer menjadi..lucu bila mengingatkan reaksi suami bila di suruh meniup lilin  4 batang mewakili 40 tahun.ermmm!  hahaha..waktu tu lepas solat maghrib..dia dengan berkain pelekat tanpa baju terus ke ruang tamu yg gelap..waktu tu ler kami menyanyikan lagu besday smbil bawak kek yg menyala lilinnya..uhh...sukanya bila ingat.tambah meriah bila adik dan suaminya turut serta ,juga jiran yg sporting abis.
 pada awalnya ingt nak ler membaking sendiri kek..tapi tak sempat sbb dgn adanya budak kecik kat umh..tak menang tangan di btnya..senang citer,beli jer la.tak sempat tempah2..rembat apa yg ada kat kedai.kecik jer pun keknya tuu..jd laa..bt syarat..tp sempat juga la bt makanan lain,menu utama mee kuah dan kuih muih..jadi laa..yg best sempat suruh anak sulung pergi kedai beli belon.hahaha...kecoh betui ari tu..
 tup2 suami telefon guna no lain..kunun menyamar jd org lain ler teww...tp aku tau tu suara dia..aittt! cam tau2 jer kami dok merancang sesuatu kat dia..hahaha..lawak2..td katanya kat bukit jalil..siap suruh aku google map,nk cari tempat tak jumpa..tup2 dah kat putrajaya..hallamak..! aku br masak kuah mee..belon tak sampai lagi..mujur ler sempat..jd pesta tiup belon la pulak kat umah.ramai2 tiup belon kemudian sorok kat bawah kerusi tutup dgn kain..aduii!..apa punya kecoh daa..
 iskk iskk iskk....dia dah sampai depan pintu umah.kami anak beranak bt selamber jer.sempat dia tegur..'aii sapa punyer plan bt mee ni?' aduiii...aku jawab ler tadak nasik ari ni.lauk sardin.bosan! tu sbb masak mee..fuhh! ayat cover..selamat la..hahaha.then aku suruh dia mandi,solat.aku awal2 dah settle.tunggu dia jer seksiap.lepas solat lambat pulok dia kuar bilik.dok menilik peta kawasan kuala lumpur plak dah....haiyaa..lilin pasang dah ni atas kek.lambat2 mau cair kek ni.lorr...ingtkan baca yassin..maklum ler malam jumaat..then br dia kuar kedepan dan acara pun bermula..soo sweet laa..sampai bila2 aku tak lupa..
 syukur laa...semoga tahun2 hadapan juga akan ada pesta kecil lagi begini.walau kecil tapi bagi aku,juga bagi kami semua amat bermakna..masa utk merapatkan hubungan anak beranak..

No comments:

Post a Comment