Friday 17 February 2012

gambar paling sedih

Aku tak tahu macam mana nak citer first time lihat gambar ni.Dengan tetiba air mata merembes.Inilah kali pertama hati terusik sebegitu sekali.Hingga perenggan ni di taip pun aku masih mengelap airmata..Biarlah org nk kata apa.Tapi mungkin naluri keibuan ni dah terusik,tersentuh..
Aku bayangkan kalaulah anak2 itu anak kita,anak aku sendiri...bagaimanakah nasibnya...bagaimana makan minum mereka..bagaimana mereka tidur,bagaimana  itu,bagaimana ini..seribu pertanyaan bertalu2 masuk kedalam kepala..
Dan sampai ke perenggan ini,aku masih menangis.Kat radio pulak sedang main lagu ombak rindu.Elok la sangat.Bertambah la air mata.Paling aku tak tahan tengok si abang sedang tidur sambil memangku si adik...Beralaskan kotak,di tepi tangga....Allahuakbar!!...sedih nya...sedangkan anak2 ini di rumah tidur tidak berselimut pun aku sudah rasa simpati takut kesejukan...inikan pula keadaan sebegini.Hati aku luluh hancur bila mengenangkan nasib anak2 ini.
Si adik tu rasanya sebaya SARA...anak bongsuku..sedangkan si abang rasanya sebaya SYAKIR anak kedua ku...Tersebut saja putera dan puteri ku,bertambah-tambahla air mata....Empang mata dah tak boleh nk tampung...Wahai kawan2...sesungguhnya apa yang aku rasakan ini adalah satu perasaan kurniaan Ilahi pada kaum yang bernama Perempuan.
Sedih memang sedih...tak tahu camna nak gambarkan sedih hati ni...Sahabat2 sekalian, sayangi anak2,kasihi mereka..didik mereka dengan kasih sayang..Cium mereka,peluk mereka,selagi ada hayat kita,mohonlah semoga keadaan dalam gambar tu tak terjadi pada kita.Doakan juga mudah-mudahan rezeki kita berpanjangan supaya boleh menyara anak2 kita,membiayai pelajaran mereka...
Allahuakbar...semoga lepas ni aku akan lebih menyayangi anak2 kat umah...insyaallah..wallahualam..sobsss..sosbbb....

No comments:

Post a Comment